Verzend- en retourbeleid

Verzend- en retourbeleid

Plaatsen van een bestelling

1. Via onze webshop kun je verschillende artikelen in je winkelwagen plaatsen (kies een product, kies indien van toepassing de juiste maat en klik op “toevoegen aan winkelwagen”).

2. Eens tevreden met de gekozen artikelen, kies je of je het artikel wenst te laten leveren bij je thuis of kies je voor afhaling in onze fysieke Jobitex winkel te Koningsbaan 74, 2580 Beerzel (België).

3. Ben je klaar en wil je afrekenen? Ga dan naar je winkelwagen en kies je voor “Afrekenen”.

4. Je wordt doorgestuurd naar de pagina waar je jouw factuur-, contact- en bezorggegevens kan ingeven. Als je alles hebt ingevuld, krijg je een overzicht van je bestelling.

5. Wens je een factuur? Zorg dan dat je je bedrijfsnaam en het correcte BTW-nummer invult.

6. Als je alles correct hebt ingevuld en gecontroleerd, kies je een van de mogelijke betaalmethodes. Wanneer je gekozen hebt, klik je op “Bestelling plaatsen” en zal je doorgestuurd worden naar onze betaalomgeving die wordt verzorgd door Mollie, onze partner voor betalingen, waar je je betalingsinformatie kan ingeven naargelang de gekozen betaalmethode. 

7. Als alles correct is verlopen, zal Mollie je terugsturen naar onze webshop. Er verschijnt dan een bevestiging van je bestelling.

8. Je ontvangt daarna van ons een e-mail met bevestiging en overzicht van je bestelling en betaling.

Verzenden en ontvangen

1. Zodra we je betaling mochten ontvangen, gaan we aan de slag!

2. Jobitex werkt uitsluitend samen met erkende koeriersdiensten (BPost of DPD) voor de levering van bestellingen.

3. Heb je gekozen voor thuislevering? Dan geldt het adres dat je bij het plaatsen van de bestelling hebt aangegeven, als leveringsadres. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Kijk dit dus goed na!

4. Je ontvangt een e-mail met daarin een bevestiging wanneer je bestelling verzonden is. Tevens ontvang je een track & trace-nummer om de leverstatus van je bestelling te volgen.

5. De levering van onze producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven (indien het artikel dat je besteld hebt op voorraad is, is dit doorgaans binnen 3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling). We proberen je bestelling altijd zo snel mogelijk te leveren, in ieder geval niet later dan 30 dagen na het plaatsen van je bestelling. 

6. Wanneer je de bestelling niet binnen de 30 dagen na het plaatsen van je bestelling hebt ontvangen, dien je ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. Je kunt dit doen door contact op te nemen via e-mail naar [email protected], vermeld hierbij duidelijk de referentie van de bestelling. Wij zullen je dan contacteren om een bijkomende leveringstermijn af te spreken. Indien we binnen die bijkomende termijn je bestelling nog steeds niet hebben kunnen leveren, heb je het recht om je bestelling alsnog te annuleren. Wij vergoeden dan alle door jou reeds betaalde kosten, inclusief eventueel betaalde standaardverzendkosten. 

7. Het risico van het product gaat pas over op het moment dat jij, of een door jouw aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is (bijvoorbeeld een buurman),  de producten fysiek in bezit neemt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over bestellingen die verloren zouden gaan! 

Producten retourneren

1. Bij de aankoop van producten via onze website heb je de mogelijkheid om je bestelling te annuleren tot 14 (veertien) dagen na ontvangst van je bestelling.

Hoe retourneer je een product

1. Indien je ervoor kiest om je producten te retourneren, dien je ons hiervan binnen de 14 dagen na ontvangst van je producten op de hoogte te stellen. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar [email protected], vermeld hierbij duidelijk dat je een bestelling wenst te retourneren en vermeld duidelijk de referentie van de bestelling en referenties van desbetreffende producten.

2. Je kunt de producten dan terugbrengen naar de winkel (dit is gratis) of je stuurt de producten per post terug naar ons. Dit moet je doen binnen een termijn van 14 dagen na het aanmelden van je retour per e-mail.

3. Let op! Retourneren in de winkel is gratis. Stuur je de producten terug per post? Dan moet je de kosten voor het terugzenden van de producten zelf betalen.

4. We controleren de teruggestuurde producten. De producten dienen netjes en stevig verpakt, indien mogelijk in de originele verpakking en met de originele etiketten nog bevestigd, aan ons te worden terugbezorgd. Eventuele waardeverminderingen die het gevolg zijn van het behandelen van de producten door jou dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen (bijvoorbeeld vlekken, scheuren, krassen, beschadigingen, etc.), zullen we in rekening brengen. Een voorbeeld: Wanneer je een werkbroek bestelt, mag je deze uiteraard passen om te zien of de maat goed is en of ze je goed staat. Je mag er echter niet mee werken! Retourneer je de werkbroek toch met vlekken of andere gebruikssporen? Dan kunnen we deze helaas niet accepteren en zul je geen terugbetaling ontvangen.

5. Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat alles in orde is, zullen we overgaan tot een terugbetaling. We streven ernaar dit te doen binnen maximaal 14 dagen nadat we alle producten hebben ontvangen, of wanneer jij hebt aangetoond dat ze werden teruggezonden (bijvoorbeeld via een track-and-trace code), naargelang welk tijdstip eerst valt. Voor de terugbetaling zal er gebruikgemaakt worden van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen dat door jou werd gekozen bij betaling van de oorspronkelijke bestelling.

Let op! Deze producten kun je na aankoop niet meer retourneren:

  • de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (bijvoorbeeld producten op maat of met bedrukking op maat);
  • de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • digitale producten zoals online cursussen, e-books, whitepapers, webinars, online trainingen, wanneer de klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij/zij heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze instemming.

Contact

Als je vragen hebt over ons verzend- en/of retourbeleid, kun je steeds contact met ons opnemen via volgende gegevens:

JOBITEX BV
Koningsbaan 74
2580 Beerzel
België
Btw-nummer: BE 0866.454.181
E-mail: [email protected] 
Tel: +32 (0)15 76 13 73
Website: www.jobitex.be

Open chat
1
💬 Kan ik je helpen?
Scan the code
Hallo 👋 Heb je een vraag over een product of bestelling?